DENİZLİ' DE HAVA
DENİZLİ

       Çameli İlçesinde 800 da alanda toplam 80.000 kg Kuru Fasulye üretimi yapılmaktadır. Yayla özelliğinde olan İlçenin iklimi Fasul yeye ayrı bir lezzet katmaktadır. Çameli Fasulyesinin en önemli özelliği çabuk pişmesi ve lezzet li olmasıdır.








       Fasulyenin önemini faydalarını bilen sofrasından eksik etmez. Çameli halkının  hafta da en az bir öğün sofrasını Kuru Fasulye yemekleri yer almaktadır. Fasulyenin yararları ise genel olarak Fasulye kandaki kötü kolesterol düzeyini önemli ölçüde düşürür. Son zamanlarda yapılan bilimsel araştırmalarda, diyetlerinde düzenli olarak Kuru fasulyeye yer veren kişilerin, üç haftalık böyle bir diyetten sonra kötü kolesterol düzeylerinde %19'lara varan düşüşlerin yaşandığını saptamıştır.

       Potasyum oranı yüksek olan  fasulyesinin düzenli olarak alımı, yüksek tansiyonu düşürmektedir.

       Zengin lif içeriğiyle  Kuru fasulye, peklik (kabızlık) çeken kişilere iyi gelir, ayrıca kalınbağırsak ve hemoroit sorunları çekenler de fasulyelerden yararlanmalıdır.

       Fasulyeler, yüksek oranlı demir içeriğiyle kansızlığa çok iyi gelmektedir.










       Fasulye, insülin ve kan sekeri düzeyini kontrol altında tutarak seker hastalarına yardımcı olurlar.

         Fasulye, yüksek oranlı antioksidan içeriğiyle bedenin kansere yakalanması rizikosunu azaltır: Bu bağlamda, özellikle kadınlarda meme kanserleri ve genellikle kalınbağırsak kanserleri sayılabilir.











       Fasulye Protein bakımından  çok zengindir, vücuda bol kalori ve bol protein verir. Günlük bitkisel protein ihtiyacının karşılanmasında çok işe yarar. Sinirleri kuvvetlendirir. Bedenen ve zihnen çalışanlara çok faydalıdır.








       Hazmı sağlayan maddelerin çoğu kabuğunda bulunur. Hazmı zordur. Acı biber, karabiber, kekik eklenerek hazmı kolaylaştırılır.İşte sağlığa yararlı bu pek önemli etkilerinden faydalanılmak üzere kuru fasulyesinin günde 55-60 gr. ve taze fasulyelerin 100-120 gr'lık bir miktarının günlük diyetimize katılarak alınması uzmanlarca öğüllenmektedir. 
       Bilimsel araştırmalar  kuru fasulyenin kolesterol düşürücü özelliği olduğunu doğruladı . araştırmada , haftada üç porsiyon kuru fasulye yemenin kolesterol düzeyini düşürdüğü belirtiliyor. Arizona Üniversitesi'nin araştırmasında , kuru fasulyenin düzenli yenmesinin, vücuttaki kolesterolü yüzde 8 oranında azalttığını ortaya koydu. Toronto Üniversitesi'nin yaptığı bir diğer araştırmada ise bu etkinin yüzde 30'lara ulaştığı bulgulandı
 
ÇAMELİ FASULYESİ :
FASULYE YETİŞTİRİCİLİĞİ
 
T.K.B.KORUMA VE KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Sitene Ekle